Becoming a MAN!!!

Most az edzéseimet rögzítem itt, de majd kiszínezem más jellegű, gondolatébresztő, könnyen emészthető témákkal is.

SMR-(Fe)RKC

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Milko: Üdv Tamás, Neeem, sztem 30 perc, de nem ez a lényeg... most próbálom növelni a volument.. ugye sz... (2011.02.07. 23:27) 2011.01.29. Snatch
  • rfrwbg: Ksözi, hogy te is eljöttél a csapatba snatchelni! Csillox (2010.08.29. 21:44) Mai edzés
  • sztheomo: Wellcome back Comrade Milko! (2010.08.12. 12:58) Visszatérés
  • Milko: Szia Dííí, Köszi szépen. Hamarosan meg kell néznem újra, hogy megvan-é. Milko (2010.08.10. 23:15) Végre megvan - Snatch-teszt kikpipálva
  • Milko: @Csíky Feri: Szia Feri, Rég hallottam felőled, remélem buzog benne a FeRKC-felfészülés :-) A ... (2010.04.27. 14:20) TSC - eredmények
  • Milko: @FredYoong: Köszönöm szépen, valóban nagyon jó érzés volt megcsinálni és részt venni. De te is gy... (2010.04.11. 17:45) TSC
  • Milko: Csak arra céloztam, hogy ha így szuszognak, akkor sosem lennének képesek 200 kiló körül nyomni. Er... (2010.03.26. 10:28) Légzés (?)
  • Csíky Feri: Szégyenlem... :) Tényleg elfelejtettem a talpi faszciák ilyen kezelését bemutatni... nagyon ciki..... (2010.03.01. 20:08) FERKC-nek
  • ImikeTraining: Az szép! Grat hozzá! (2010.02.19. 17:30) Mai szenvedős
  • Milko: Köszi mester:-) Ajánlhatnál nekem valami övet felhúzáshoz, mert nagyon elkéne. (2010.02.16. 15:54) Csütörtök
  • 300: grat a 120-hoz deadliftben...lesz ez még több is (2010.02.04. 09:34) mai edzés
  • Milko: Úgy beszartam, hogy tessék :-) (2010.01.28. 21:36) Szerdai edzés
  • ImikeTraining: www.youtube.com/watch?v=AYxu_MQSTTY ez sokkal jobb:) (2010.01.20. 14:44) Motiváció
  • Milko: Hát.. a te bicepszedet elnézve, közösen megyünk vizeletmintát adni :-D De kíváncsi vagyok, hogy e... (2010.01.19. 00:34) Előző péntek
  • Milko: Huh, az most lemaradt a héten. De majd bloggolok, lesz egy faja kis snatch is közte :P (2010.01.16. 23:49) Péntek
  • Anikó RKC: ööööö...ez egy ŰRKC izé. de nekem nem tetszik mert nem vas.és kék. és ronda az eleje. meg ilyenek ... (2010.01.10. 22:06) Kérdés
  • Csíky Feri: @Milko: Szia! Benne vagyok ám! :) Köszönöm az ötletet, tényleg motivál. Csak hogy tudd... stabilan... (2010.01.06. 23:17) Tervek - 2010
  • Milko: Már most szerelem ez a javából.. de nem akarom az ismétlésszámot csökkenteni, és inkább felmegyek ... (2010.01.06. 18:46) Tegnapi edzés...
  • Milko: Elfelejtettél lebuzizni, bazmeg :-D A Sporiban, természetesen :-). (2010.01.04. 23:43) Kicsit más...
  • Milko: BUÉK neked is, és köszönöm. Te is éregesd el a céljaidat:-) (2010.01.01. 11:43) 1000 Swing Challenge
  • lengfi: Hopp, az meg jol kimaradt, hogy mindenkinek Kellemes Unnepeket kivanok! :) (2009.12.21. 17:44) ATYA ÚR ISTEN!!!
  • Lacee-CrossFit: Várlak...:) (2009.12.13. 18:44) Jó meg rossz
  • Milko: Na, te is olvasol még, jó hallani felőled, bár nem tudom, hogy TE hogyan haladsz, irgum-burgum... ... (2009.11.25. 21:23) Mai edzés
  • ImikeTraining: Nekem a bulgarian squat volt ilyen :) Amúgy viccen kívül, nekem borzasztóan nagyon nagyon nagyon g... (2009.11.13. 22:00) Mai lábkínzás
  • ImikeTraining: Azt azért nem hiszem :) Az elég durvára sikeredett, de majd erősen rajta leszek. (2009.11.09. 09:14) Edzések, betegség, miegymás...
  • Milko: Szia lengfi, Kajaügyben nincs változás, a fogyás szépen lassan megy... nem sok, nyilván, de az er... (2009.11.08. 22:54) I became a MAN!!!
  • sztheomo: Szia Milko! Teszteltem! Csak 145 lett 5 percnél. :o( 10 perc után pedig 260. Szóval fejlődés nuk... (2009.10.21. 16:25) Vasárnapi edzés
  • Milko: Szia skyflash, Most olvasom, hogy össze-vissza írok :-) A Max törölközős bicepsz annyit tesz, ho... (2009.10.18. 18:05) Szerdai és mai edzés
  • Milko: Szia Tamás, Valóban halálos volt, ha lehetőséged van, csináld meg :-) Igyekszem gyakrabban írni ... (2009.10.12. 22:51) MetCon-halál
  • Milko: @ Nlaca, Luki eltalálta, de én hátra török ki, hogy a súly csak vertikálisan mozogjon, ne előre é... (2009.10.12. 22:50) Pótlások

Feedek

2009.03.30. 22:18 Milko

Mai agyforraló

Közepesen kövér fiú közepesen elhízott barátnőjével vár a megállónál, hogy menjenek futni a Margit-szigetre. Miközben a fiú a lányon támaszkodik állva, és statikusan nyújtja a combját, a lány azt mondja: "ma csak 4 kocka csokit ettem".

 

Agyvizem fölforrt egy másodperc alatt....

13 komment

Címkék: agyzsibbasztó


A bejegyzés trackback címe:

https://girjevik.blog.hu/api/trackback/id/tr331036382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erdodim · http://erdodim.wordpress.com 2009.03.31. 17:20:27

Jajmár!!

Az a kis csokika pont kell, hogy legyen energiája a futáshoz. De lehet, hogy arra volt büszke, hogy ma még csak csokit evett, mást nem. :-)

Milko · http://girjevik.blog.hu/ 2009.03.31. 22:44:12

Helyettem válaszolna a kislány:

"bezony, és az tök jó:-)

mert még boldogsághormon is van benne, így amellett hogy sokat fogyok, mert sokkal kevesebbet eszem, mint kéne, még boldog is vagyok. Ugye, milyen szupi"

A komment magáért beszél. Nem tudok mit hozzáfűzni.

300 2009.04.01. 21:35:14

Kezdődő tudathasadás

sztheomo · http://sztheomo.blogspot.com/ 2009.04.03. 09:10:33

Nem szép tőletek, hogy kigúnyoljátok a csokifüggő embereket, akik nem biztos, hogy a boldogsághormon utáni vágy hajt a csoki mértéktelen evésére. Már az akaratot is értékelni kellene, hogy megpróbál változtatni. Nem tudod, hogy hogy nézett ki a lány pár hónapja, amikor még egy egész táblával evett meg és a Margit szigetet is csak hírből ismerte.

Üdv

Egy csokifüggő kettlebelles

Milko · http://girjevik.blog.hu/ 2009.04.03. 11:24:07

Kedves sztheomo,

félreértetted az agyzsibbadásom lényegét. Nyugodtan mondhatta volna azt is, hogy ma csak 2 szelet fehér kenyeret ettem, vagy 3 deci kólát ittam. Itt a tudatlanságra szerettem volna koncentrálni. Hiszen itt nem kifejezetten a csokievés volt a bosszantó, hanem az, hogy 1, statikusan nyújt a fiú edzés előtt, amit sosem szabad csinálni; 2, futnak, amivel igazi súlycsökkenést, alakváltozást nem fognak elérni.. OK, elismerem, hogy itt előítéletes vagyok, de feltételeztem, hogy nem 20-30 másodperces sprinteket fognak futni, hanem csak úgy kocognak, joggingolnak, amiről te is tudod, hogy hasztalanság; 3, egy nem férfias alakkal megáldott hölgy futni akar, és a Radnai-féle cikk óta lehet tudni, hogy bizonyos alkatú hölgyek alkalmatlanok a futásra, és csak károsítják vele az ízületeiket.

Kérlek, félre ne értsd, itt nem a csokin volt a lényeg, hanem az, hogy az átlagmagyar tudásával (nyílván tv-ből összeszedett norbi-adatbázisra alapozva) akarnak sportolni, és nem néznek utána az aktuális tudományos álláspontoknak. (Ezt próbáltam illusztrálni a hölgy fiktív válaszával). Én nem vagyok csokiellenes sem, mert szeretem, igaz, már vagy 2 hónapja nem ettem. :-)

Üdv, és remélem, továbbra is megmaradsz blogom olvasójának,

Milko

sztheomo · http://sztheomo.blogspot.com/ 2009.04.03. 12:55:46

Kedves Milko,

Ne értsd félre nem sértődtem meg, csak épp erre a bejegyzésedre gongoltam, amikor tegnap nekiestem a csokis szekrénynek otthon. Illetve beszélgettem nővéremmel. aki nem éppen férfias alkatú és az egyetlen mozgásforma, amire rábeszélte magát az a nyári időszakban való kocogás, és azzal a megjegyzéssel élt, hogy minek golyózok, mert már így is akkora a hátam, mint a konyhaszekrény. És alapvetően bűntudatot éreztem a negyedik Ferrero Rocher után.
Sajnos nagyon kevés ember az aki sportol valamit és még kevesebb az, aki ezt tudatosan teszi.

Üdv

sztheomo

Milko · http://girjevik.blog.hu/ 2009.04.03. 15:23:29

Sztheomo,

Az edzéseidet elnézve nyugodtam megeheted a csokikat:-) Mindenki a céljának megfelelően állítsa össze az étrendjét, és engedélyezhet "bűnöket". Sőt, néha kell is bűnözni, mert annak is megvan a saját mechanikája. Amíg keményen edzel, és jól étkezel, nem hiszem, hogy az a 4 db csoki sokat árthat, sőt... :-) A párbeszéd hölgy tagja egyértelműen fogyózni akar, és akkor nagyon ellenjavallott egyszerű cukrot fogyasztani. Ez alap. Nyilván nincs megelégedve a testével, vagy valami hasonló lehet a háttérben.

A nővérednek meg még sokat kell tanulnia, és te lehetsz a tanára;-)

Milko

Érdeklődő2000 2009.04.09. 09:24:25

Kedves Milko!

Az említett párhoz hasonló tudatlanként kérdezem, tudnál adni valami támpontot hogy honnan lehetne a legegyszerűbben elsajátítani az ilyen dolgokat?

Mi a baj a statikus nyújtással, mi a helyes?
A kocogás/futás miért hasztalan, mi javallott helyette?
Az említett Radnai-féle cikket hol lehet megtalálni? (A barátnőm mostanában kezd el kocogni, lehet h le kéne beszélni róla?)

A válaszodat előre is köszönöm!

üdv
egy tudatlan

Milko · http://girjevik.blog.hu/ 2009.04.09. 10:08:15

Kedves egy tudatlan,

Nem kel félni a valódi nevedet használni, itt senki sem tart cikinek semmit, nem szégyen, ha valaki ügyetlen vagy tudatlan. Erre való ez a közösség, hogy segítsük és bíztassuk egymást.

A mondataim megértéséhez kell némi háttérismeret, amelyet könnyedén megszerezhetsz, ha az alábbi két linkre kattintva elolvasod azok tartalmát. A (legtöbb!!) nőnek miért nem lenne szabad futni:

www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_79_kip_566_miert_nem_szabadna.php

Illetve, miért nem a leghatékonyabb a zsírégetés szempontjából a futás:

www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_86_oky_535_zsiregeto_edzes_hierarchiaja.php

Mint látod, nem a futás hozhatna igazi eredményt, a futás csak a már eleve jó állapotban lévő emberek sportja. Mással kellene kezdeni a fogyást (súlyzós edzés, étrendmódosítás stb.). Minden mozgás alapjáraton hasznos, jobb mint a semmi, de nem a futásra kéne (jogging) alapozni egy hosszútávú életmódváltást.

A statikus nyújtást csak edzés előtt nem javallott. Nagyon röviden arról van szó, hogy az edzés előtti statikus nyújtás különböző sebességgel csökkenti az izometrikus és dinamikus izomerőt. Az izometrikus erő az összetett mozgás végrehajtása során biztosítja a stabilitást, miközben a dinamikus erő pedig magához a mozgás kivitelezéséhez kell... magyarul: a magas szintű teljesítményt igénylő feladatoknál lassabb és gyengébb leszel, mint amire szükséged lenne. (Mike Robertsonról fordítva)

Minden esetben a megfelelő mozgásminták gyakorlása, izomaktivizáció, izületi mobilitási gyakorlatok, kis henger a problémás területeken az ajánlott edzés előtt, utána pedig a PNF (proprioceptív neuromuszkuláris facilitáció) az ajánlott tevékenység.

Remélem segítettem,

Milko

pafe · http://pafe.wordpress.com 2009.07.17. 04:07:37

Milkó!
Most olvastam eme bejegyzést és szörnyülködöm folyamatosan. Mi az, hogy nem szabad statikusan nyújtani futás előtt? Ez kifejezetten nem igaz, sőt, kell így nyújtani. Ha nézed a Tourt láthatod a bemelegítések alatt a statikus nyújtást, pl. az időfutam előtti percekben Armstrong is ezt csinálta, lehet, hogy ezért nem nyerte meg? :) A másik, hogy zsírégetésre nem jó a futás. A normális futó edzés igen is az egyik legjobb zsírégetés. Én személyesen ismerek olyan embert, aki 30 kilótól szabadult meg kicsit több mint egy év alatt, normálisan és tudatosan étkezik, és csak fut, semmi mást nem sportol. Sosem fogott súlyzót a kezébe, idén téltől még heti egyszer elmegy úszni, de a fogyása már három éve történt. Azóta is tartja a súlyát, maratoni futóversenyek rendszeres résztvevője! Radnai úrhoz meg csak annyit, hogy szeret csúsztatni, aztán amikor erre felhívod a szíves figyelmét és egy kis helyre igazítást kérsz tőle, akkor pedig csak pikírt válaszokra telik. Én azóta ilyen szemmel olvasom a cikkeit.
Üdv:
Feri

pafe · http://pafe.wordpress.com 2009.07.17. 04:08:57

Milkó!
Most olvastam eme bejegyzést és szörnyülködöm folyamatosan. Mi az, hogy nem szabad statikusan nyújtani futás előtt? Ez kifejezetten nem igaz, sőt, kell így nyújtani. Ha nézed a Tourt láthatod a bemelegítések alatt a statikus nyújtást, pl. az időfutam előtti percekben Armstrong is ezt csinálta, lehet, hogy ezért nem nyerte meg? :) A másik, hogy zsírégetésre nem jó a futás. A normális futó edzés igen is az egyik legjobb zsírégetés. Én személyesen ismerek olyan embert, aki 30 kilótól szabadult meg kicsit több mint egy év alatt, normálisan és tudatosan étkezik, és csak fut, semmi mást nem sportol. Sosem fogott súlyzót a kezébe, idén téltől még heti egyszer elmegy úszni, de a fogyása már három éve történt. Azóta is tartja a súlyát, maratoni futóversenyek rendszeres résztvevője! Radnai úrhoz meg csak annyit, hogy szeret csúsztatni, aztán amikor erre felhívod a szíves figyelmét és egy kis helyre igazítást kérsz tőle, akkor pedig csak pikírt válaszokra telik. Én azóta ilyen szemmel olvasom a cikkeit.
Üdv:
Feri

pafe · http://pafe.wordpress.com 2009.07.17. 04:10:26

Milkó!
Most olvastam eme bejegyzést és szörnyülködöm folyamatosan. Mi az, hogy nem szabad statikusan nyújtani futás előtt? Ez kifejezetten nem igaz, sőt, kell így nyújtani. Ha nézed a Tourt láthatod a bemelegítések alatt a statikus nyújtást, pl. az időfutam előtti percekben Armstrong is ezt csinálta, lehet, hogy ezért nem nyerte meg? :) A másik, hogy zsírégetésre nem jó a futás. A normális futó edzés igen is az egyik legjobb zsírégetés. Én személyesen ismerek olyan embert, aki 30 kilótól szabadult meg kicsit több mint egy év alatt, normálisan és tudatosan étkezik, és csak fut, semmi mást nem sportol. Sosem fogott súlyzót a kezébe, idén téltől még heti egyszer elmegy úszni, de a fogyása már három éve történt. Azóta is tartja a súlyát, maratoni futóversenyek rendszeres résztvevője! Radnai úrhoz meg csak annyit, hogy szeret csúsztatni, aztán amikor erre felhívod a szíves figyelmét és egy kis helyre igazítást kérsz tőle, akkor pedig csak pikírt válaszokra telik. Én azóta ilyen szemmel olvasom a cikkeit.
Üdv:
Feri

Milko · http://girjevik.blog.hu/ 2009.07.18. 12:33:31

Szia Feri,

A statikus nyújtásra azt mondják, hogy nem nagyon szabad csinálni edzés előtt, mert a hosszan kitartott nyújtott állapot stressz az izmok számára, és emiatt nem fog olyan szinten működni, mintha csak simán átmozgatnád az izmokat, kis vért pumpálsz beléjük. Ajánlom Mike Robertson és Eric Cressey irásait, ők ebben jobban tudnak téged tájékoztatni, mint én. A Tourban profik vannak, és ott más a terhelés is, nem hiszem, hogy ésszerű lenne egy 20-45 perces edzés előtti nyújtást és egy néha akár 8 órás etapot megelőző nyújtást összehasonlítani, bár a franc se tudja. És ha megfigyeled verseny közben is néha nyújtják az izmokat, és tuti, hogy annak is már hatása van.

Kérlek, hogy olvasd vissza a megjegyzéseket, mert nem tetted meg. Azt írtam, hogy a futás nem a leghatékonyabb!!! zsírégető módszer, és hogy tartós változást nem okoz, ami alatt azt értem, hogy nem építi az izmokat oly mértékben, mint a zsírégetés hierarchiájának első helyezettje, a súlyzózás. A futás megmozgatja az izmokat, de nem sokkolja olyan mértékben, hogy azok növekedjenek (a felsőtestet biztosan nem, és azt feltételezve, hogy nem sprinteket futsz, amit egy túlsúlyos személy nem igazán tud elvégezni). A zsírégetésre jó a futás, de nem a legjobb, ezt írtam korábban. Csináld ha jó, szereted és vagy annyira fitt, hogy ne okozzon sérülést. Én spéciel a saját hátterem miatt irtózom a futástól, de a véleményem változhat még ilyen téren, sosem lehet tudni. És le lehet fogyni vele 30 kilót, mert 1, kitartó a személy, 2, betartotta a kaját, 3 a leadás után nem kezdett zabálni, nem úgy, mint a nagy többség. Ez nem lehetetlen, csak mivel a legtöbb emberben ez nincsen meg, így olyan módszerrel kellene fogyniuk, amivel kevésbé könnyedén jönnek vissza a kilók, amit izom építésével lehet legjobban elérni (lásd zsírégetési hierarchia első pontja). Hál istennek nekem nem kell megbíznom Radnai úr írásaiban, hiszen a legtöbb csak fordítás, amelyet nála okosabbak írtak (mondjuk én leginkább a zsírégetési elsősegélyt olvasgatom), és ha jó az írás, angolul elolvasom.

Szóval minden lehetséges, és annak az ellentettje is lehet hatékony. Ezek mind elméletek, amit tesztelni kell.

Tisztelettel:

Milko
süti beállítások módosítása